Bild: Johan Andersson, kreatör på Yo Adrian

 Bild: Johan Andersson, kreatör på Yo Adrian

Intervju

Hej, vad gör ni Yo Adrian?

Publicerat 2022.10.26

    Yo Adrian är den kreativa och snälla contentstudion som jobbar hårt. Hemligheten bakom deras inspirerande och prisvinnande koncept bygger på att skapa berättelser som gör intryck. Vi blev såklart extremt nyfikna och hörde av oss för att ställa några frågor. 

     

    Hej, vad gör ni?

    Hej Ada! Vi är en content studio i Göteborg som skapar kreativt innehåll i digitala kanaler för nationella och internationella varumärken. Ett snällt gäng som jobbar hårt och kompromisslöst för att skapa berättelser som människor gillar och kommer ihåg. 

     

    Snällt gäng som jobbar hårt, bra grej! Yo Adrian bildades på en vägkrog i Reykjavik. Hur gick det till egentligen?

    Vi stod mitt i en filminspelning omgivna av gejsrar, vulkaner, skyhöga vattenfall och episka vyer när endorfinerna bara exploderade i våra kroppar. Det var en helt enorm frihetsupplevelse. Det var då vi kände att det är dags att ta steget och låta Yo Adrian bli verklighet. Men tankarna hade funnits där ett tag och den växande känslan av att vilja göra saker lite annorlunda. 

     

    För tillfället är ni aktuella med kampanjen IKEA Festival. Hur känns det att jobba för ett så stort företag?

    Kraven är höga och det är precis så vi vill ha det. Det finns också en stor förståelse för de digitala kanalerna, finish i alla delar och storytelling. Lite av en “match made in heaven” om du frågar oss. Det är ett väldigt bra samarbete där vi lär av varandra och delar kunskaper fritt. För oss är kunden alltid en del av teamet, redan från första mötet. Det är vårt sätt att jobba. Självklart är det inspirerande när förtroendet växer i takt med allt bra vi lyckas åstadkomma tillsammans.  

     

    Förståeligt! Vad är grunden till er kreativitet?

    Förstå vår samtid och utmana konventioner. I slutändan handlar det om att hitta en stark idé och story som får människor att stanna upp och vilja lyssna. Men också nyfikenhet och ett genuint intresse för olika människor och kulturer. Vi vet att det krävs för att kunna bygga relevanta moderna varumärken.

     

    Vad är ert bästa tips för att lyckas i en hård bransch?

    Mod.

     

    Konkret och bra tips! Vad har ni på gång framöver?

    Det finns naturligtvis många ideér och drömmar som vi vill förverkliga. Det är dialoger på många olika håll både med svenska och internationella kunder. Just nu jobbar vi med ett långsiktigt innehållskoncept för ett nordiskt konsumentvarumärke som ska gå live under 2023.

     

    Spännande, Heja er! Kör hårt!


    Här kan du se mer av Yo Adrian: 

    Hemsida

    Instagram

    Reklamfilm Ikea

    Reklamfilm Ikea