Winston Binch kommer till Malmö
Övrigt
Moving Images
Publicerat 2008.05.27
På årets Moving Images ställer arrangörerna frågan Who Can Tell? för att belysa historien bakom innehållet i dagens marknadsföring och underhållning. Vem är det som berättar idag? Är användargenererat innehåll på väg att ta över? Hur ser framtidens medialandskap ut?
Winston Binch är exekutiv producent på reklambyrån Crispin Porter + Bogusky och kommer till Moving Images för att bland annat berätta om tankarna bakom den omtalade kampanjen "Whopper Freakout" för Burger King. Mattias Lindberg är mest känd som The Fake Pilot (www.thefakepilot.com) och är en av världens bästa på att göra animationer på webben och har också börjat göra reklamfilm och musikvideos. Christel Tholse Willers är nytillsatt chef för SVT Syd. Hon kommer att berättar om sina erfarenheter som projektledare för Melodifestivalen och hur sociala medier skapar massdeltagande.
Dessa, och en rad andra talare, kommer förhoppningsvis att leverera flera tänkbara svar på frågorna många ställer och ge nytt bränsle åt debatten.
Det är begränsat antal platser! Läs mer om dagsprogrammet och anmäl dig på här.
Moving Images är en årligen återkommande konferens för företag aktiva inom film, tv, marknadsföring, datorspel, webb och mobila plattformar etc. Här träffas branschfolk för att få inspiration och diskutera nya crossmediala lösningar.
Arrangörer är Media Mötesplats Malmö i samarbete med SVT och Malmö högskola.