Övrigt
Seminarium om reklam
Publicerat 2007.05.14
Göteborgs mest tongivande reklambyråer presenterar schysst reklam som säger något nytt om myllret av människor i vårt samhälle, som öppnar ögonen och ökar toleransen!
I ett forskningsprojekt på CFK/Handels undersöker man reklamens roll i samtidskulturen och dess betydelse för samhällsutvecklingen när det gäller att vidga våra vyer och undvika stereotypa bilder av t ex kön, ålder och etnicitet.
Välkommen till seminariet ”Reklamen är dödsviktig” i Malmstensalen på Handelshögskolan i Göteborg den 31 maj 2007 kl 15.00-17.30.
Nio reklambyråer* visar kampanjer som de vill lyfta fram som goda exempel. Seminariet modereras och det blir tillfälle att ställa frågor. Efteråt blir det mingel med en öl och lite tilltugg.
Seminariet hålls inom ramen för forskningsprojektet på CFK i samarbete med ADA—en mötesplats för design & marknadskommunikation.
Anmäl dig redan idag och senast 28 maj på info.ada@businessregion.se
*ANR BBDO, Forsman & Bodenfors, GOSS, Happy F&B, Jerlov & Co, Miami, Shout, Stendahls, SCP.