The greatest movie ever sold med efterföljande samtal om produktplacering

The greatest movie ever sold med efterföljande samtal om produktplacering

Publicerat 2011.09.19

Efter visningen den 19 sep anordnas ett samtal med inbjudna gäster på temat "Produktplacering i svensk film och tv".

Klara gäster:

Peter de Maré Från CA Billqvist som jobbar med produktplacering i flera stora svenska tv-produktioner.

m-fl.

DOKUMENTÄR Den hyllade filmmakaren och mästerprovokatören Morgan Spurlock (Super Size Me) återvänder med en djuplodande undersökning av produktplacering, marknadsföring och reklam genom att göra en film helt finansierad av…produktplaceringar, marknadsföring och reklam!

I The Greatest Movie Ever Sold söker Morgan Spurlock belysa det fula och dolda i vår reklamfinansierade värld genom att göra den första ”docbustern”. Han använder sig av sin atomprecisa humor och självutlämnande filmstil för att lyckas dissekera reklambranschen och säljer sin personliga integritet till högstbjudande för att kunna finansiera projektet. Filmen är en samhällsfientlig, rolig och förrådande smart dokumentär som inte släpper taget om den giriga branschen för en sekund.

Morgan Spurlock slog igenom med den hyllade dokumentären Super Size Me, där han under en månad endast åt mat från McDonalds och gick upp 25 kilo. Han är också mannen bakom semi-dokumentärerna Where in the World is Osama Bin Laden? och Freakonomics, samt tv-serien 30 Days.

Regissör: Morgan Spurlock I filmen: Morgan Spurlock, Peter Berg, Paul Brennan, Noam Chomsky, Rick Kurnit, Mark Crispin Miller m. fl Land: USA Utgivningsår: 2011 Längd: 1 tim 30 min Språk: Engelska Åldersgärns: Ingen fastsatt Biljetter: 90 kr (70 kr stud/pens) Premiär: 9 september

Datum: 2011.09.19

Tid: 18:00

Plats: Bio Roy

Arrangör: Bio Roy

Webbsida: http://www.bioroy.se/