
Varumärket i direktsändning
Publicerat 2013.11.28
Göteborgs Kommunikationshus har under en tid anordnat seminarier i ämnet kommunikation. Den 28 november är det dags för Ulrica Ramstedt
"Hur får vi nu organisationen med på varumärket?" är en fråga många verksamheter ställer. "Det svåraste steget är det sista – implementeringen", hävdar många varumärkeskonsulter. Men varumärket är ju aldrig separerat från organisationen! Varumärket pågår hela tiden, och i dagens kommunikationslandskap är varumärket i ständig direktsändning. Genom att BÖRJA i det man tidigare kallat sista fasen, blir varumärket genast levande. Ulrica Ramstedt från Marlon Productions presenterar en arbetsmodell för HUR.
Ulrica Ramstedt har över 20 års erfarenhet från uppdrag som kommunikationschef, förändringsledare, strategic director, kommunikationskonsult, varumärkesstrateg, internal brandingexpert, organisationsutvecklare och reklamkreatör. Med ständig utgångspunkt i att öka verkningsgraden i verksamheters viktigaste vardagsprocesser arbetar Ulrica med visionsdriven varumärkesutveckling, affärsdrivande kommunikationsstrategier och – framför allt – översättande i praktisk handling för att få varumärket att verkligen leva.
Föredraget är kostnadsfritt men antalet platser begränsade, så anmäl dig redan idag. Efter föredraget blir det diskussion och mingel. Enkelt tilltugg i form av macka, öl, kaffe och te serveras.
Tid: Mellan 17:15 och 19:00.
Anmäl dig här: www.goteborgskommunikationshus.se/Seminarier.asp
Datum: 2013.11.28
Tid: 17:15
Plats: Göteborgs Kommunikationshus, Norra Hamngatan 40, 411 06 Göteborg (4:e våningen)
Arrangör: Göteborgs Kommunikationshus
Webbsida: http://www.goteborgskommunikationshus.se/Seminarier.asp