Vitsen med att ha en logotyp. Tillvägagångssätt och arbetsprocesser.

Vitsen med att ha en logotyp. Tillvägagångssätt och arbetsprocesser.

Publicerat 2014.03.20

Göteborgs Kommunikationshus anordnar månatligen seminarier i ämnet kommunikation. Den 2o mars är det dags för Eva Olsson.

Det är väl inte så svårt att göra en logo? Måste man verkligen ha en? Seminariet vänder sig i första hand till dig som har ett företag och vill veta mer om hur processen kan gå till när du ska ha en logotyp.

AD och kommunikationsstrategen Eva Olsson ger en inblick i tillblivelsen av en logotyp, vikten av att namn, form och färg samverkar och vad som kan vara bra att tänka på i samarbetet mellan kund och formgivare.

Föredraget är kostnadsfritt men antalet platser begränsade, så anmäl dig i god tid. Efter föredraget blir det diskussion och mingel. Enkelt tilltugg i form av macka, öl, kaffe och te serveras.

Tid: Mellan 16:45 och 19:00 Föredraget börjar kl 17:15

Anmäl dig här: www.goteborgskommunikationshus.se/Seminarier.asp

Datum: 2014.03.20

Tid: 17:15

Plats: Göteborgs Kommunikationshus, Norra Hamngatan 40, 411 06 Göteborg (4:e våningen)

Arrangör: Göteborgs Kommunikationshus

Webbsida: http://www.goteborgskommunikationshus.se/Seminarier.asp