Vernissage, Gothia Towers
Marcel och Linda Pabst. Vernissage torsdagen 12 april, kl.17-19:00.
"Linda och Marcel Pabst konstnärskap är varandras motsatser och likheter. Lindas självsäkert färgstarka kvinnor står förvisso i tvär kontrast till Marcels omsorgsfullt och med exakthets avfotograferade dödsmasker, men det finns ett släktskap. Det ursprungliga motivet med maskerna var att särskilja och kategorisera människor. I Marcels bilder får de sin egen identitet samtidigt som de visar att vi alla är av samma slag. Det är en hommage till dem som en gång levt. Människor med starka personligheter likt Linda Pabst kvinnor som inte stiger åt sidan, som står för den man är. Det är en utställning som hyllar människors likhet, vem vi än är."
https://gothiatowers.com/event/konst-fotoutstallning-100-emotions/