ADA gör
ADA-kvällen om bluff
Publicerat 2014.04.01
- Kommunikation
- Reklam
Häromveckan hade vi en kväll om lögn och sanning i marknadskommunikation. Den ägde rum på ett fullsatt Pustervik den 5 februari och utgjorde stora delar av innehållet på säsongens första Kobra.
Vi började med forskarens syn på saken genom Eva Ossiansson från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Per Cromwell som startat och drivit Studio Total talade om hur de har använt bluffar i PR-sammanhang och Johanna Bäckström Lerneby från SVT/Uppdrag gav oss medias perspektiv på hur de känner inför att vara bärare av marknadsföring i dold kostym. Kreatörerna Pontus Caresten och Calle Österberg från Shout visade Miss Skinny kampnajen och så tog vi ett gemensamt snack om ämnet utifrån det som case.
Efter pausen fick ett föredrag av Mike Bonnano från The Yes Men om deras sätt att fixa världen med bluff och lögn. Vi avslutade med ett samtal mellan Mike Bonnano och Per Cromwell.
Carl-Johan Engberg har gjort en film om kvällen, se den ovan eller här>>>