Lokalt
Framtidens modebutik
Publicerat 2013.11.08
- Affärer
- Event
- Mode
Konsumenter går alltmer över till e-handel också vid inköp av modevaror. I synnerhet i Storbritannien har e-handeln av mode ökat och en följd av detta är att många butiker har fått stänga.
Anthony Kent professor i Fashion marketing vid School of Art and Design, Nottingham Trent University ger en lunchföreläsning i Borås den 20 november kl. 12.00 - 13.00 om utvecklingen av försäljning av mode.
Nya koncept dyker upp, såsom t.ex. showrooms och att integrera on line butiken med off linebutiken genom ny teknologi i butiken. Appar har utvecklats som kan användas för att attrahera och möjliggöra shopping i butiker.
Professor Kent's forskning handlar om marknadsföring med fokus på butiksdesign och varumärkesidentitet. Han har publicerat flera böcker och artiklar inom detta område med fokus på försäljning av mode. En ny bok är "Flagship Marketing Concepts and Spaces" (2009). Han har också lång erfarenhet som chef från detaljhandelssektorn.
Lunchföreläsningen är på engelska och den är kostnadsfri.
Anmäl dig till info@adasweden.se senast måndag den 18 november.
Datum: Onsdag den 20 november
Tid: 12.00 - 13.00
Plats: Vestindien 3, Textile Fashion Centre, Högskolan i Borås, Skaraborgsvägen 3 i Borås.
Lunchföreläsningen i november är ett arrangemang av ADA och Textilhögskolan och Swedish Institute of Innovative Retailing SIIR vid Högskolan i Borås..
Lunchföreläsningarna i höst och till våren 2014 är ett nytt samarbete mellan ADA, HDK, Textilhögskolan i Borås och Högskolan för Scen och Musik. Syftet är att få till nya möten över skolgränserna.