Ny logga
Övrigt
Nytt Nytt!
Publicerat 2007.06.04
Sveriges samlade reklam- och designhistoria har fått ett ansikte. Juryn med Lars Hall i spetsen utsåg det vinnande bidraget som blir Rum för Reklams nya logotyp. Vinnaren heter Fredrik Lewander med det egna företaget Redmanwalking.
“Jag var bara med för laxens skull”, säger Fredrik Lewander, glad vinnare när han blir uppringd.
Drygt hundra bidrag kom in till Rum för Reklams utlysta logotyptävling. Kreatörer från hela Sverige skickade in sina alster för att bli bedömda av en jury som bestod av Lars Hall i spetsen, bestod av Sveriges Reklamförbunds vd Pia Grahn-Brikell, Resumés chefredaktör Viggo Cavling, Per Torberger från Cap & Design,Kenneth Pilo från Bold.se, Birthe Wibrand från Landskrona samt Ivan Matanovic från Reklam- & Designhistoriska Föreningen.
Förutom äran får vinnaren ett signerat verk, “0,72 m lax” av Anders Österlin, ena halvan av duon från Telegrambyrån i Malmö som startade den kreativa revolutionen i Sverige.
Mer information finns på Rum för reklam