Bild från dokumentärfilmen Objectified av Gary Hustwit
Övrigt
Objectified till GBG
Publicerat 2009.10.16
Vi visade ju nyss reklamdokumentären Art & Copy och nästa vecka blir det mer bio, designrullen Objectified. En dokumentär om produktdesign av Gary Hustwit som gjorde typsnittsfilmen Helvetica.
Filmen handlar om de föremål vi omger oss med och vårt förhållande till dem. Det är en film om identitet, konsumtion och hållbarhet.Filmen består bland annat av intervjuer med några av dagens mest inflytelserika produktdesigners.
Vi är på Bio Capitol (Skanstorget 5) och börjar klockan 19:00 torsdagen den 22 oktober. Gratis men anmälan till info.ada@businessregion.se senast den 21 oktober.
Först till kvarn gäller, så snabba på med din anmälan. Biljetterna till Art & Copy tog slut alldeles för fort.
Vi visar filmen i samarbete med Research & Development.
Medverkande:
Paola Antonelli (Museum of Modern Art, New York)
Chris Bangle (BMW Group, Munich)
Ronan & Erwan Bouroullec (Paris)
Andrew Blauvelt (Walker Art Center, Minneapolis)
Tim Brown (IDEO)
Anthony Dunne (London)
Dan Formosa (Smart Design)
Naoto Fukasawa (Tokyo) Jonathan
Ive (Apple, California)
Hella Jongerius (Rotterdam)
David Kelley (IDEO) Bill Moggridge (IDEO)
Marc Newson (London/Paris)
Fiona Raby (London)
Dieter Rams (Kronberg, Germany)
Karim Rashid (New York)
Alice Rawsthorn (International Herald Tribune)
Davin Stowell (Smart Design)
Jane Fulton Suri (IDEO)
Rob Walker (New York Times Magazine)