Bild: GP
Övrigt
Om reklam i GP
Publicerat 2009.09.28
Den 28/9 ägnas sidorna 38-39 i G-P åt läget reklambranschen.
Det är naturligtvis ingen rolig läsning så här hösten 2009, men allt verkar inte bara nattsvart heller. Branschen beräknas tappa intäkter till ett värde av runt 80 miljoner i Göteborg (ca 80 tjänster).
Men stämningen verkar trots allt vara på väg uppåt och kanske är det ljuset i tunneln man ser. En bild av en kritisk punkt för branschen målas upp. Under de kommande månaderna behöver uppdragen rulla in igen enligt Johan Belin.
Filip Nilsson, Stig Lundstedt och Magnus Tengby intervjuas. Hundras konkurs och Sunny Side Up:s uppkomst uppmärksammas, samt som så ofta Sociala Medier och inverkan på medielogiken.
Här kan ni läsa artikeln om ni missade den när den fanns att köpa. Kerstin Sjödén har skrivit reportaget .