Från The Epic Split
Lokalt
Volvo Trucks i final
Publicerat 2014.02.26
- Kommunikation
- Priser
Volvo Trucks har tack vare sina uppmärksammade reklamfilmer med bla Van Damme tagit sig till final i Stora Kommunikatörspriset 2014.
De kämpar mot projektet Battle of the numbers, som handlar om att få in fler kvinnor i företagsledningar.
Vi utgick från att det inte bara är fakta som avgör köpbeslut i B2B, säger Per Nilsson, global PR-chef på Volvo Trucks, en del av Volvokoncernen.
Filmerna har ökat antalet följare av Volvo Trucks i kommunikationskanaler rejält, YouTube (3 500 för två år sedan, 87 000 i dag) och Facebook (2012: 16 000 följare. 2014: 300 000 följare).
Du kan läsa mer om Van Damme filmen The Epic Split i vår intervju med Valandalumnin Andreas Nilsson. Och Stora Kommunikatörspriset delas ut den 27 mars i Stockholm. Här kan du rösta.