Annonsering och pr - funkar det ihop?

Annonsering och pr - funkar det ihop?

Publicerat 2010.03.30

Årets andra affärsseminarium handlar om hur man hittar vägarna för att nå ut med sitt budskap i en tid när mediekonsumtionen och medieinvesteringarna genomgår stora förändringar. Vi diskuterar i vilka medier man hittar olika målgrupper och när man är som mest mottaglig för olika budskap. Du får veta skillnaden mellan reklam och pr. Vidare tar vi upp frågan när man skall satsa på att köpa medieutrymmen hellre än att försöka få sitt budskap placerat i redationella sammanhang. Vad händer när ens budskap tar vägar man inte har tänkt sig? Mediestrateg och planner AnnKi Bryhn Jansson, Insikt Analys Strategi AB berättar om olika exempel och svarar på frågor. Seminariet är en del av en seminarieserie med fokus på affärer. Fri entré.

Anmälan till ma.ada@businessregion.se senast den 28 mars. Begränsat antal deltagare.

Datum: 2010.03.30

Tid: 17:30

Plats: MAQS Advokatbyrå, Östra Hamngatan 24 i Göteborg

Arrangör: ADA

Webbsida: http://www.adasweden.se/