Mobil marknadsföring – har du koll på juridiken?

Publicerat 2013.05.21

I takt med den ökade användningen av smartphones, läsplattor och andra mobila enheter med förmåga att mäta användarnas beteenden, sökord, platser och positioner, så ökar naturligen den mobila marknadsföringen, vilken också blir allt mer anpassad efter mottagarnas preferenser. Många företag är dock osäkra över vilka lagar och regler som gäller för mobil marknadsföring. Till exempel vilka gränser sätter marknadsföringslagstiftningen vid mobil-, direkt- och beteendestyrd marknadsföring? Vem bär ansvaret för brott mot marknadsföringslagen? Vem får företaget marknadsföra sig mot och på vilket sätt?

Under frukostseminariet guidar advokat Caroline Ygge, associate Siri Mårtensson och associate Henrik Almström er genom dessa frågeställningar och de lagar och etiska regler som gäller på området.

Välkommen!

Datum: 2013.05.21

Tid: 08:00

Plats: Advokatfirman Delphi, Östra Hamngatan 29, Göteborg

Arrangör: Advokatfirman Delphi

Webbsida: http://goo.gl/jdbn8