Intervju

Beatrice de Maré Peterson

Publicerat 2008.09.30

    De stora evenemangen duggar tätt i stan nu under hösten. Eventdagarna avlöser bokmässan. Därför har vi hört oss för med projektledaren Beatrice de Maré Peterson om vad som är på gång.

    Hallå där, Beatrice vad gör du?

    Just nu är vi i full beredelse inför Eventdagarna, idag är det inflyttning för alla medverkande företag. Så att det är full fart och förberedelser på golvet.

    Ett event om event, vad är detta?

    Eventdeltagarana skall inspirera beslutsfattarna att vägas satsa mer på event i sin marknadskommunikation Det är Sveriges enda heltäckande forum inom eventmarketing. Det är en affärsmötesplats.

    Samarbetar ni något med utbildningarna inom eventmarketing?

    Jag vi samarbetar i den mån att en klass i Kungälv hjälper till som personal. Men dagarna riktar sig inte mot studenter utan mot yrkesverksamma.

    Vad utmärker ett riktigt bra event, ge gärna exempel?

    Svår fråga...  Att det ger PR-värde och effekter över tiden, också goodwill och uppmärksamhet för beställaren.

    Vilken fälla är lättast att falla i när man ordnar ett event?

    Att man inte har tänkt igenom det, och därför har fel upplägg för fel målgrupp. Också att man inte har tänkt på detaljerna och inte har en nödplan om något går som man inte har tänkt sig.

    Om man bara hinner med ett enda inslag under Eventdagarna, vad får man inte missa då?

    Att besöka de medverkande företagen, de håller otroligt hög kvalitet. Det är ett unikt tillfälle att kunna träffa ett sådant smörgåsbord av proffsiga eventföretag.

    OK, lycka till!