Bild: Mick Jaggers Brief till Andy Warhol

 Bild: Mick Jaggers Brief till Andy Warhol

Aktiviteter

Bra beställare?

Publicerat 2012.03.21

    Vi har hört att relationen mellan köpare och säljare av kreativa tjänster kan vara lite knölig ibland. En del kreatörer här i stan har till och med sagt att bristande beställarkompetens hos kunderna är ett av deras största problem. Därför samlar vi till ett seminarium kring vad som är kärnan i att vara en bra beställare.

    Vi vill diskutera hur man ska vara som beställare av kreativa tjänster för att få ut så mycket som möjligt av sin leverantör.

    I slutändan vill vi att samtalet ska leda till en bus-tydlig lathund som vi ska se till att sprida bland beställarna här i Västsverige (och till dom som utbildar). Syftet är att höja beställarkompetensen av kreativa tjänster i Västsverige. Vilket i sin tur kan leda till fler lyckade samarbeten, fler uppnådda mål och större vilja att satsa pengar på kreativa tjänster.

    Vi har bjudit in en panel som har tänkt över vad man ska göra för att vara en bra beställare och på vad man absolut inte ska göra. Men naturligtvis är vi intresserade av dina erfarenheter också, så tänk gärna lite på vad det värsta och bästa en beställare kan göra är.

    Panelen består av:

    Ida Alfredsson, varumärkeskonsult på Brand Direction som skrev avhandlingen Vi och Dom, om kund-beställarrelationen.
    Malin Ekelund, marknadsansvarig på Göteborgs Räddningsmission, mediecoach och författare till boken Javisst,chefen!
    Johann Zollitsch, producent och skapare av tv-serier samt författare till boken Att leda kreatörer.

    Moderator: Rasmus Heyman, ADA

    Vi träffas 17:30  onsdagen den 28:e mars på Clarion Post Hotell i matsalen. Det kostar ingenting att gå men anmäl dig till info@adasweden.se, och vänta inte för platserna är begränsade.