Foto: ADA
Aktiviteter
Dom där beställarna
Publicerat 2012.04.04
Häromdagen hade vi ett seminarium kring konsten att vara en bra beställare. Frågan kom från er kreatörer. Några vi talade med angav dåliga beställare som ett av stans största hinder för att få god utveckling inom reklam- och design-branscherna.
Vi tog in en panel som har tänkt över vad man ska göra för att vara en bra beställare och på vad man absolut inte ska göra.
Dom som talade var:
Ida Alfredsson -varumärkeskonsult på Brand Direction, Malin Ekelund -marknadsansvarig på Göteborgs Räddningsmission och Johann Zollitsch -producent och skapare av tv-serier.
Vi håller nu på att samla ihop det viktigaste som fram för att sammanställa till en översiktilig lathund som vi ska sprida till beställarna av kreativa tjänster här i stan.
Vi tror dessutom att några av kreatörerna kan slipa upp sin del av säljare-kund relationen. Så efter sommaren tar vi tag i det. Häng på!