Bild: ADA
Aktiviteter
Kreativitet = lönsamhet?
Publicerat 2012.05.13
Som kreatör är man en outsinlig brunn av nya idéer som flödar över dagligen. Eller? Hur är det nu? Måste inte även kreativiteten och inspirationen få hjälp ibland? Och vem tar i så fall ansvar för det?
Idag är det vanligt att kreatören själv förväntas stå för sin egen kreativa utveckling. Men hur ser det ut i framtiden? Är det något som skulle kunna ligga mer hos arbetsgivaren eller rentav kan vara av strategiskt intresse?
Det pågår dessutom idag en stor förändring i vårt samhälle. Från tillverkningsindustrins stora dominans till att idag mer jobba med idéer och innehåll. Detta handlar mycket om kreativitet. I dagarna kom rapporten Kreativitet är det nya stålet som handlar om just detta. Hur skall man då ta tillvara denna tillgång och hur görs det idag?
ADA har bjudit in Andreas Kjellgren, CD på Valentin & Byhr, Karin Ingelhag, affärsutvecklare på Avanto, BRG och Malin Looft från Beckmans Akademi för att diskutera frågorna.
Vi kör den 15 maj på House of Win-Win,Tredje Långgatan 13B, Göteborg, kl. 17:30-19.00.
Det kostar inget att komma, men du behöver anmäla dig till info@adasweden.se. Och vänta inte, platserna är begränsade.